Energie solara – companiile din industria alimentara activeaza intr-un domeniu cu marje de profit restranse, in care calitatea produselor si experienta clientilor este cruciala.

In plus, consumatorii se asteapta din ce in ce mai mult ca brandurile sa demonstreze un angajament real fata de sustenabilitate si aleg marci si produse in functie de acest criteriu.

Cum ar putea sa intampine companiile din industria alimentara aceste provocari?

De cele mai multe ori, companiile reusesc sa identifice potentialul real de energy & cost saving si oportunitatile de dezvoltare pe care proiectele de eficienta energetica le ofera, printr-un audit energetic.

Asta, cu atat mai mult cu cat procesele si consumatorii esentiali, cum ar fi iluminatul, incalzirea, racirea si refrigerarea detin o cota importanta in bugetele operationale.

Preluarea controlului asupra modului in care sunt gestionate consumurile si costurile energetice poate fi o strategie de diferentiere pentru organizatiile din intreaga industrie alimentara.

Companiile din industria alimentara au la dispozitie diverse modalitati de imbunatatire a performantelor financiare si optimizarea costurilor pe intregul proces de productie, iar producerea locala de energie este una dintre cele mai ”sanatoase” solutii pentru a debloca oportunitatile de crestere a afacerii intr-un mod sustenabil.

Centralele de cogenerare de inalta eficienta si cu emisii reduse, respectiv centralele electrice fotovoltaice au potentialul de a aduce un plus de valoare industriei alimentare.

Sistemele de panouri fotovoltaice sunt una dintre cele mai sustenabile si fiabile tehnologii, cu o durata medie de viata de peste 20 de ani si cu un impact direct in reducerea costurilor energetice.

Investind in energie solara, companiile au oportunitatea de a-si securiza pretul pentru o buna parte din energia electrica consumata, pe durata de viata a panourilor fotovoltaice, oferindu-le o mai buna predictibilitate in ceea ce priveste costurile energetice si operationale, pe langa impactul pozitiv asupra mediului.

Astfel, alimentarea proceselor de productie dintr-o sursa de energie regenerabila – energie solara – ofera companiilor din industria alimentara, 3 beneficii majore:

  • cresterea profitabilitatii;
  • beneficii de imagine – sustenabilitate;
  • flexibilitate si autonomie energetica.

Oportunitatile de finantare ajuta la depasirea barierelor din calea investitiilor in energie solara

Avand in vedere perioadele de amortizare destul de indelungate, investitiile in energie solara pot parea descurajante, mai ales in aceste perioade incerte. Cu toate acestea, lipsa de capital sau prioritizarea CAPEX-ului inspre alte investitii nu ar trebui sa fie o bariera in calea deblocarii unui avantaj competitiv.

Avem o implicare activa, alaturi de beneficiari, in accesarea surselor de finantare nerambursabila pentru investitii in energie solara, atat prin intocmirea studiilor tehnice de fezabilitate, necesare ca parte a documentatiei de finantare, cat si prin acordarea de consultanta administrativa pentru elaborarea si depunerea aplicatiilor de finantare.

Suntem intr-un moment in care absorbtia fondurilor nerambursabile si investitiile sunt elemente esentiale in dezvoltarea durabila si cu valoare adaugata pentru companiile din Romania, iar Servelect este partenerul dumneavoastra de incredere, pentru ca eficienta energetica sa se intample efectiv.

<a href="https://servelect.ro/author/madalina/" target="_self">Madalina Comes</a>

Madalina Comes

Autor

Madalina Comes este Coordonator Marketing in cadrul Servelect, cu o experienta de peste 10 ani in marketing si comunicare in domeniul eficientei energetice. Madalina este implicata in proiecte de cercetare si dezvoltare in sectorul energetic, avand un rol activ in promovarea si diseminarea eficientei energetice si a solutiilor de energie durabila pentru a sprijini tranzitia catre un viitor mai sustenabil.